W okresie zimy pracodawca powinien zapewnić podwładnym właściwy komfort pracy. Przede wszystkim dotyczy to temperatury w pomieszczeniach. W pomieszczeniach biurowych minimalna temperatura powinna wynosić 18 oC.
Ta sama regulacja dotyczy pomieszczeń, w których wykonywana jest lekka praca fizyczna. W pozostałych przypadkach minimalna temperatura wynosi 14 oC. Optymalny poziom temperatury jest zatem uzależniony od charakteru pracy.
Jeżeli warunki pracy są szczególnie uciążliwe, pracodawca ma obowiązek dostarczyć pracownikom posiłki i napoje. Dotyczy to przypadków, gdy są one niezbędne w celach profilaktycznych. Posiłki te pracownicy otrzymują bezpłatnie.
W sytuacji gdy pracownik wykonuje swoje obowiązki zawodowe na otwartej przestrzeni, przełożony musi zapewnić schronienie przed mrozem. W tego rodzaju pomieszczeniach powinno znajdować się urządzenie do podgrzewania posiłków. Z kolei gdy temperatura zewnętrzna wynosi mniej niż 10 oC, pracodawca ma obowiązek dostarczenia pracownikom odzież ochronną (kamizelki i spodnie odblaskowe robocze) oraz posiłek regenerujący.