Gdy rozmawiasz ze znajomymi, prowadzisz negocjacje czy jesteś na rozmowie kwalifikacyjnej, komunikujesz się nie tylko za pomocą słów. Mówisz całym sobą. Dosłownie – jednym z ważnym elementów tworzenia dobrego wrażenia jest postawa ciała.
Inną postawę przyjmują liderzy grupy, a inną osoby podporządkowane. Nieco inaczej zachowują się Ci, którzy mają dość rozmowy, a inaczej osoby, które są otwarte na kolejną wymianę zdań. Choć na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy, wysyłamy ogromne ilości informacji do otoczenia, które podświadomie te dane odbiera.
Na szczęście częściowo możesz kontrolować sygnały, jakie wysyłasz. Na przykład, jeśli chcesz sprawiać wrażenie bardziej pewnego siebie, chcesz, by inni postrzegali Cię pozytywnie, a nawet jako przywódcę grupy – zachowaj wyprostowaną sylwetkę. Wypnij klatkę piersiową, nie garb się, nie wykonuj nerwowych ruchów i zachowaj postawę otwartą – bez zakłada rąk czy krzyżowania nóg.
To kilka trików, dzięki którym zrobisz dużo lepsze wrażenie na rozmówcy.