Odrębny sposób na skuteczne oferowanie swoich produktów klientom to ujęcie sprzedaży w ramy dystrybucji lokalnej.
Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych podmiotów, które są utożsamiane właśnie z lokalnym rynkiem i tym samym mogą liczyć na spore zainteresowanie miejscowej społeczności.
Dochodzi do tego fakt, że większość nabywców zna osoby, które są z daną firmą związane, a więc mają automatycznie większe zaufanie do marki.
Stosunkowo niewielka skala wytwórczości powoduje, że niewielka lub żadna część produktów z takiego przedsiębiorstwa trafia na rynek ogólnopolski, ale też nie ma takiej konieczności.
Równocześnie lokalna sprzedaż jest korzystna także dla hurtowników, którzy mają szansę zaproponować sklepom z regionu towar od sprawdzonej firmy o ugruntowanej pozycji.
Budowanie lokalnej marki w oparciu o sieć pozytywnych relacji z konsumentami oraz pośrednikami bywa szalenie skuteczne i przesądza o sukcesie wielu podmiotów, których powodzenie zależy od odbiorców, którzy są bardzo blisko.