Jak już wiemy, polskie sklepy są zakupowym rajem i chyba nie ma takiego konsumenta, który nie jest w stanie wyjść z nich zadowolony. Oczywiście jest to również wynik przemyślanej polityki handlowców, którzy doskonale wiedzą, że ludzi nie da się dziś zbyć jednym rodzajem towaru. Potrzeba w tym celu sięgać po odpowiednie narzędzia marketingowe, ale też stawiać na różnorodność. Weźmy za przykład jogurty.
Czy potrafimy sobie dziś wyobrazić, aby w rodzimych sklepach były wyłącznie jogurty naturalne i truskawkowe? Nie, ponieważ ludzie chcą mieć wybór pomiędzy różnymi smakami – chcą także, by te smaki stały jak najbliżej natury, by w kubeczku nie brakowało kawałków owoców. W Polsce działa wiele zakładów mleczarskich. Część stanowią podmioty należące do dużych grup kapitałowych, inne z kolei to wytwórcy lokalni o stosunkowo wąskim zakresie oddziaływania. Ta liczebność sprawia, że firmy są w stanie oferować swoim klientom produkty bardzo dobrej jakości, które trafiają w ich indywidualny smak.
To wystarczy, by na trwałe wyrobić sobie pozycję na rynku.